torsdag 18. juni 2009

Lykke.. ?

[Baby we can do it, we can do it all night ♥ Ahh, er det en sang jeg har på hjernen nå, så er det den. Elsker den sangen, rytmen tar meg. Blir glad av den sangen, noe dypt inne i meg våkner til live.]

Snakker om glede, i stad når vi var på barnekunstmuseet, var det noen malerier som hadde med lykke å gjøre. Dermed spurte damen som guidet oss, om hva som gjorde oss lykkelige. Det fikk meg til å tenke litt, hva gjør meg egentlig lykkelig? Det er egentlig ikke et såå veldig vanskelig spørsmål, selvom noen av oss mennesker ofte har en tendens til å lettere finne svar på hva som gjør oss ulykkelige, enn hva som egentlig gjør oss lykkelige. Dette vil jeg ikke utsette meg selv for, for fra nå av skal jeg begynne å fokusere mer på hva jeg har enn hva jeg ikke har. Sette pris på alle små ting, for det kan fort bli borte, og man innser kanskje ikke hva man egentlig hadde før det forsvant.

Så jeg spør meg selv: Hva gjør meg lykkelig?

Venner gjør meg lykkelig. Uten dere ville det ikke vært noe meg. ♥ Sol og sommer gjør meg lykkelig. Jeg lever som aldri før når sommeren kommer. Familien min gjør meg lykkelig. Takk for alt det gode.♥
Musikk gjør meg lykkelig. Uten musikk vet jeg ikke hvor jeg hadde vært idag, det er min største lidenskap. Kjærlighet gjør meg lykkelig. Da snakker jeg ikke om ulykkelig kjærlighet! For det er to vidt forskjellige ting. Dans gjør meg lykkelig.Når jeg danser føler jeg at jeg blir kvitt noe tungt som henger over skuldrene mine. ♥ Latter gjør meg lykkelig. Jeg elsker å le. Det sies at en god latter forlenger livet, dermed må det gjøre meg nærmest udødelig.


Jeg kunne helt sikkert ha ramset opp så mye mer, for det er så utrolig mye som gjør meg glad. Jeg er enkel å glede, men så skal det nevnes at glede og lykke kan tolkes som to forskjellige ting. Glede er ofte korte øyeblikk, og hvor lenge det varer er forskjellig. Lykke for meg, er mer helhetlig. Ikke at jeg er lykkelig HELE tiden, men sånn helhetlig så har jeg det veldig bra.


Jeg er takknemlig for hvor heldig jeg egentlig er, som har så mange flotte menneske rundt meg som jeg bryr meg om, og som bryr seg om meg. Takknemlig for alle mulighetene jeg faktisk har i livet, i forhold til så mange andre mennesker rundt om i verden. Jeg er født og oppvokst i et av verdens rikeste land, og mulighetene er så mange.

Men, er det noen som faktisk er levende bevis på evig lykke?..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!<3